بيش از شش هزار جلد كتاب از كتابخانه هاي عمومي جوانرود امانت داده شد
معاون فرماندار جوانرود گفت: در نيمه اول سال جاري شش هزار و 442 جلد كتاب از كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان به امانت داده شده است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان جوانرود ، ˈمجتبي قباديˈ در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي و نهضت مطالعه مفيد افزود: در اين مدت هفت هزار و 500 نفر به كتابخانه هاي عمومي جوانرود مراجعه كرده اند.
وي با اعلام اينكه هم اكنون دو باب كتابخانه عمومي با 20 هزار و 200 نسخه كتاب در شهرستان جوانرود فعال است، تصريح كرد: در سال هاي اخير اقدامات موثري در راستاي نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني انجام شده است ولي بايد كارهاي بيشتري را در اين حوزه در دستور كار قرار داد.
قبادي، با اشاره به اينكه دو هزار و 750 نفر عضو فعال كتابخانه هاي عمومي جوانرود هستند، اظهار كرد: 388 نفر نيز عضو طرح كتاب من هستند و در اين راستا 380 عنوان كتاب دريافت كرده اند.
امام جمعه جوانرود نيز با اشاره به اهميت و جايگاه كتاب افزود: توجه به ذائقه مخاطبين، ايجاد جذبه و تنوع بخشي در محتواي كتاب هاي موجود در كتابخانه هاي عمومي شهرستان جوانرود مهمترين راهكار براي توسعه فرهنگ كتابخواني و گرايش جوانان به كتابخانه هاست.
ماموستا ملا ˈاحمد فخريˈ افزود: هيچ ملتي در جهان به ترقي و تمدن واقعي نرسيده مگر آنكه در راه ترويج فرهنگ و دانش كوشيده باشد بنابراين امروزه اهميت كتاب و كتابخواني يكي از لوازم اوليه و ضروري زندگي بشر است.
وي اظهار كرد: امروزه كتاب و كتابخواني در فرآيند توسعه فرهنگي و اجتماعي جوامع داراي نقش موثري است كه بدون در نظر گرفتن آن، امكان دست يابي به توسعه و پيشرفت مطلوب وجود ندارد.
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت 9:34 توسط ا-ت-د
|
باعرض سلام وادب خدمت شما سروران گرامی . به اطلاع کاربران عزیز می رساند این وبسایت جهت انعکاس تازه ترین اخبار واطلاعات کشور - استان وشهرستان جوانرود می باشد . امید است با توکل به خداوند سبحان در امر اطلاع رسانی بتوانیم خدمات شایسته ای به مردم خوب این دیار ارائه نماییم . (( انشاالله ))