زنگ پدافند غیرعامل در مدارس جوانرود نواخته شد



به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، زنگ پدافند غیرعامل در مدارس شهرستان جوانرود نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جوانرود ، معاون فرماندارجوانرود در آیین زنگ نمادین پدافندغیرعامل که با حضورمسئولان در دبیرستان نمونه دولتی این شهرستان برگزارشدبا اشاره به اهداف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است. کمال شهسواری با اشاره به نیاز نبودن به جنگ افزار در پدافند غیرعامل افزود: می توان با اجرای پدافند غیرعامل از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن رساند. وی تصریح کرد:پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و تنها با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. شهسواری با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل یادآورشد:اطلاع رسانی در زمینه های مختلف خطر و راهکارهای مبارزه، برای بیمه کردن کشور در برابر هجوم نظامی و غیر نظامی دشمنان لازم است.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان جوانرودنیزگفت پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و تنها با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. عزت ظاهری افزود: مسایل زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از مسایل پدافند غیرعامل هستند که همه باید نحوه رویارویی با آنها را بدانند.وی تصریح کرد: هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد میزان خطر نیز کاهش می یابد.